1 Ağu 2012

Bak aynasizlar geliyor selam veriyor


TAŞINDIK: http://halkboyleistiyor.com

Ispanyolca'da bi sözcük var, bi türlü anlayamıyorum
Ama bi keresinde bi filmde duymuştum, baş aktör konuşuyordu
Sadık bir şekilde söylüyordu, sesi çok samimiydi
Ve o söylediği Ispanyolca sözler hatunu gözyaşlarına boğdu

Yukaridaki dortluk Ingiltere'nin Bulent Ersoy'u Elton John abimizin (ablamizin?) cok sevdigim parcalarindan birinden alinti: A Word in Spanish . Kendisi Sir biliyorsunuz. Cok da guzel soyluyor namussuz. Gecen senelerde guzel bir dugunle evlendi, satosunda mutlu mutlu yasiyorlar kocasiyla. Allah mesut etsin.

Elton abla...
Sarkidaki amcanin icinde bulundugu ruh halini anlayabiliyorum. Yani filmde eleman birsey soyluyor, hatun aglamaya baslayinca "ulan kimbilir ne?" diyor. Hani "biz de bilelim de piyasada isimize yarar" hesabi. Bunun benzerini Peru'da yasadim. Herkes "Manyana" diyor. Manyana! Manyana? Manyana dedim sana! Manyana ne lan? Surekli birileri manyana diyor etrafimda, kafayi yiyecem. "Manyak" mi diyorlar acaba diye dusunuyorum bazen. Sonradan ogrendim: "mañana" diyorlarmis, yani "yarin". Yarin! Tamam ogrendik anlamini, ama bir insan surekli neden "yarin" desin? Yarin, yarin, yarin. Turkce'de ne zaman "yarin" dersiniz?

Megersem Peru'da "mañana" demek, Araplar'in "inşallah"ıyla ayniymis: Belki. Yani "yarin bakariz abi" hesabi. Birsey olmayacak diye dusunuyorsan "mañana" diyorsun ve olay kapaniyor.

Yabanci dillerin bazilari bize hos gelir. Hele bizim gibi toplumlarda yabanci dille konusana hayran hayran bakarlar. Bir Amerikali dun gece tuvalette ne kadar ıkındığını anlatsa, Ingilizce bilmeyen bir Turk atom teorisi dinliyormus gibi dinler. Simdi bunu okuyunca bana kizmissinizdir ama olay hakkaten boyle. Bizde, nedense, yabanci biri konusunca "vay be" diye bir hava olusur. "Olum bak adam bisey soyluyor". Halbuki ben cok muhendis tanidim, Turk muhendisine biraz yabanci dil ogret gidip ortaligi dagitsin, o kadar iyi muhendisimiz var.

Eski bir Amerikali SEAL komandosundan duymustum (bir sure istihbaratta da calismis); yabanci bir ulkede zorlanacaginiz bir konusmadaysaniz iki seyi yapin demisler:
1) Oturun (yapabiliyorsaniz digerini ayakta birakmaya calisarak)
2) Ingilizce konusun!
Insan ana dilini konusmuyorsa zaten olaya 1-0 yenik basliyor demektir. Fikirlerini Turkce dusunuyorsun, onlari Ingilizce'ye ceviriyorsun ve konusmana dikkat ederek karsindakine soyluyorsun. O Ingilizce cevap veriyor, sen kafanda cevirmeye calisiyorsun ve ardindan dusunmeye calisiyorsun. Yani otomatik olarak karsindakinden %50 daha fazla is yapmak zorundasin! Eee, ne zaman dusunup plan yapacaksin?

AYNASIZ SISTEMLER VE YABANCILIK

DSLR ve SLR'a alisanlara da aynasiz sistemeler ilk basta yabanci dil gibi geldi, ama negatif etkiyle. Yani "aynasiz sistem mi olurmus!", "bakactan bakmadiktan sonra ben ne yapayim makineyi?", "5D varken buna bakilir mi?" (evet bunu diyeni de gordum), "makine dedigin ele gelecek" vs.. gibi tepkiler oldu. Ilk orneklerde ben de onyargiliydim cunku hem ucuz degillerdi hem de Olympus'un ilk kit objektifi pek iyi degildi. O donemler G11 kullaniyordum ve cok memnundum, kaybetmeseydim buyuk ihtimalle aynasiz sistemle tanismam biraz gec olacakti.

Aynasiz sistemler ilk ciktiklarinda kompakt mi DSLR mi olduklari tam anlasilamamisti. Simdi bakiyoruz ki iki kulvara da oynuyorlar: Olympus E-PM1, Panasonic GF-5, Sony NEX-3F/3C, Samsung NX100, Nikon J1 gibi govdelerle kompaktlardan musteri calarken; Olympus OM-D, Panasonic GH-2, Sony NEX-7 ve Samsung NX-20 ile de DSLRlardan musteri arakliyorlar. Nikon V1'i anlayamadim hala; deli pahali ama ufak algilayicili, imaj kalitesi idare eder ama fiyatina degmez. Pentax K-01 tam bir "goster ama verme" modeli: Cok iyi algilayicisi ve ozellikleri var, ama boyutu ve garip tutusu yuzunden tahminimce sadece Pentax hayranlari aliyordur (bari harici EVF satsaydiniz da isteyen istediginde DSLR gibi kullansaydi).

Govde secimi yapmak ilk baslarda kolaydi, simdi daha da zor cunku piyasa aynasizla doldu. Ust sinifta bu is daha kolay:
- Video senin icin onemliyse hemen Panasonic GH-2 aliyorsun. Arada Amazon'da muthis indirimler de oluyor, sakin kacirmayin. Hala en iyi video ceken alet, bazilari 5DMarkIII'ten bile iyi oldugunu soyluyor.
Yazilimini kirip 100 Mbps'ye cikanlar var! Fotograf konusunda da aynasizlarda en iyi govdelerden biri.
Panasonic GH2
- En saglami, en hizlisi olsun, yagmur falan gecirmesin, fotograf kalitesi de benim icin onemli diyorsan Olympus OM-D EM-5 aliyorsun.
Olympus OM-D EM5
- En yuksek MP ve en iyi imaj kalitesi benim icin onemli, arada video da cekiyorum, kolay kontrolleri de olsun dersen Sony NEX-7. OM-D iyi olsa da NEX daha iyi. Aci ama gercek.
Sony NEX-7
Aynen DSLRlarda oldugu gibi, "orta seker birsey olsun, cok pahali olmasin ama kotu de olmasin" dersen yandin: 100 tane birbirinden iyi secenek var. Hepsinin birbirine gore farkli ustunlukleri oldugu icin ihtiyaca gore secmek en iyisi. Bakac istersen Panasonic G3 ve G5'ten baska secenek yok, orasi kolay. Kompakt gibi "LCD yeter" dersen secim konusunda sana kolay gelsin. Hatta Ricoh'un ilginc GXR sistemi de alternatifler arasinda. Ben Olympus E-PL2 kullaniyorum. Yeni E-PL3'u tutmak kolay degil diye begenmedim. Su anda E-PM1ler sudan ucuz, belki onu alabilirim.

Alinmayacak bir seri biliyorum ama: Olympus EP-3 ve benzerleri. Bence sacma pahali. E-PL3 ayni seyleri cok daha ucuza yapiyor. Biraz daha para biriktirip OM-D almak cooook daha iyi, ya da E-PL3 alip bir objektif daha almak. Bazen ikinci el E-P2 + EVF'li kitler ucuza bulunabiliyor, fiyat cidden uygunsa dusunulebilir.

Kisa surede cok fazla govde cikinca ikinci el govde fiyatlari yildirim hiziyla dusuyor, E-P3 ve benzerlerini almayi onermemem de bu yuzden. Ya ucuz al ya en iyisini al. OM-D'nin satis fiyati ciktigindan beri dusmedi, giris seviyelerinin de fiyati o kadar dusuk ki kaybedecek cok seyin yok.

Ya da, ya da..... Benim gibi bir tane alip yillarca kullanacaksin :)

Neyse, konumuz govde secimi degil. Asil amacim agirlikli olarak NEX ve m4/3 sistemindeki objektif alternatiflerine goz atmak. Nikon, Canon, Samsung, Pentax, Ricoh gibi diger markalarin da urunleri var elbet, bu yazida onlari es geciyorum.


MIKRO 4/3

Yukarida da bahsettigim gibi, govde olarak Olympus E-PL2 sectim. Ben alirken fiyati uygundu, ele oturusu o zamanki yakin fiyatli Panasonic modellerine gore biraz daha iyiydi ve govdede titresim azaltici var. Ha, bir de "Dramatic Filter" var :)
Fredrikstad, Norvec. Herkes boyle bir poz cekiyor, benim neyim eksik?
Fredrikstad, Norvec. Fotografta kadraj hatalari olmasina ragmen renkler cok ilginc ve guzel.
Aynasiz sistemlerde su anda en cok ve cesitli objektif mikro 4/3 sistemde. Olympus ve Panasonic muthis calisarak bu sistemdeki objektif cesitliligini ciddi arttirdilar. Su anda piyasadaki m4/3 objektif cesidi Pentax'tan fazla, Sony'e yakin ya da biraz daha fazla. Aynasiz sistemlerin avantajlarindan biri butun objektiflerin donusturucu ile kullanilabilmesi (manuel elbette). Hatta donusturucu kullanarak 4/3 sistem objektiflerini de otomatik odaklamayi da koruyarak kullanabiliyorsunuz. Ben standart 4/3 sisteme ait Olympus 40-150mm objektif kullaniyorum. Satin alirken donusturucu alana bunu bedava veriyorlardi, kacar mi :)

Efendim neyse. Simdi asagidaki objektiflere bakin:


Sol usttan sag alta: Oly 45mm f1.8, Oly 14-42mm f3.5-5.6, Pana 100-300mm f4-5.6, Pana 14-140mm f4-5.6, Oly 9-18mm f4-5.6, Oly MCON-P01 makro cevirici, Pana 20mm f1.7, Oly MMF-2 4/3-m4/3 cevirici, Oly OM 50mm f1.4 ve OM-4/3 cevirici (objektifin uzerinde olmasi lazim), Nikon-OM cevirici. Oly 40-150mm yanimda yok, Turkiye'de biraktim.

Elimizde ne var? 35mm (tam kare) agziyla konusursak, 18mm-600mm arasinda bir setimiz var mi? Var. Makro (yari makro diyim) lensimiz var (MCON-P01). Gene 35mm'ye denk olarak 40mm f1.7 ve 90mm f1.8 var. 28-280mm tak-gez objektifi var. 4/3 donusturucu sayesinde gerektiginde uygun fiyatli kaliteli bir 4/3 alabilirim, ayrica Nikon-OM ve OM-4/3 ceviricileri sayesinde manuel ya da AF-D bir Nikon objektifi de kullanabilirim.

Eksik var mi? f2.0 ya da f2.8 bir ya da iki degisken odakli objektif eksik belki. Panasonic simdi 12-35mm ve 35-100mm f2.8 objektiflerini duyurdu ama benim ihtiyacim yok. Belki gercek bir makro objektifi eksik, bunun icin elimdeki Nikon 55mm f2.8 Micro objektifi kullaniyordum, artik fotograftaki makro filtresini kullaniyorum.

Bu set ve E-PL2, Lowepro Nova 190 AW cantaya sigiyor. OM 50mm'yi artik kullanmiyorum, 45mm f1.8 cok daha iyi. O canta normalde D700 + 28-300mm + 14-24mm'ye anca yetiyor. Kisa geziler icin de yanima 2-3 objektif alip Lowepro Rezo 120 AW kullaniyorum.


100-300mm objektif kendi basina buyuk duruyor, halbuki ufak bile sayilir. Canon'un 70-300mm f4-5.6 IS USM'sinden 17mm daha kisa, 3.5mm daha siska ve 110 gram daha hafif. 35mm'deki araligi 200mm-600mm oluyor. Yukaridaki iki fotografta Canon 17-85mm IS USM'i de goruyorsunuz. Oly kit objektif zaten cuce gibi de, Pana 14-140mm bile Canon'dan kucuk! Yanimda Nikon 28-300mm yoktu, olsaydi 14-140mm'nin gercekten de ne kadar ufak oldugunu gorurdunuz.

Panasonic ve benzer odak mesafelerindeki Nikonlar'in karsilastirmasi


Soldaki Oly 45mm f1.8, sagdaki Canon 50mm f1.8 II. Bu objektif Canon'un en kucuk objektiflerinden biri (yeni govde kapagi kadar 40mm f2.8'i saymiyorum). Mavi bantlari cikarmadim hala, guzel duruyorlar bence :) Dikkat ederseniz Oly'de bayonetten sonra objektif daraliyor, Canon'da genisliyor. Tepeden bakinca fark daha belli oluyor:


 Oly MCON-P01 makro cevirici ilginc. 14-42mm, 14-15omm ve 40-150mm'nin onune takilip normalden daha yakina yakinlastirmaya yariyor. Bu objektiflerde verdigi buyutme soyle (35mm ayarinda):

14-42mm: 0,56x
14-150mm: 0,8x
40-150mm: 0,94x

Onceki bir yazimda da soyledigim gibi, makro filtreleri telefoto objektiflerde daha etkili. 14-42mm'deki 0,56x buyutme de benim isimi genelde goruyor. Sadece 23 gram! Olympus kendi objektiflerine ozel urettiginden optik olarak cok iyi, diger 5-10$'lik dandirik filtrelerle karistirmayin.




Sonucta, set boyle:


Asagida basit oneriler siraladim. Cok detaya girmedim. Samyang-Sigma-SLR Magic gibi diger firmalarin objektiflerini ya da donusturucu ile takilabilecek 1000 kadar objektifi bu listeye almadim. Ornegin bir Nikon-m4/3 donusturucu alirsaniz onlarca Nikon objektif kullanma firsatiniz oluyor. Eski Olympus OM ya da M42 objektifler de bu sekilde. Yalniz LCD'den odak yapmaya ben alisamadim bir turlu. Bir EVF alirsaniz hersey cok kolaylasiyor.

IDEAL GEZINTI SETI

- Oly 14-150mm ya da Pana 14-140mm: Panasonic makineniz varsa Panasonic alacaksiniz cunku Pana govdelerde OIS yok. Ikisi de iyi. Olympus alirsaniz bir tane de Oly MCON-P01 makro cevirici alirsiniz, boylece makro derdini de halletmis olursunuz.
- Panasonic 20mm f1.7: Kesinlikle alin bir kenarda dursun. 40mm'ye denk geldigi icin sokakta gezinti objektifi olarak da kullanabilirsiniz. Cok keskin ve kontrastli. Zaten deneyip begeneyen yok. Ufacik. Tek derdi odak motorunun sesli olmasi, odaklamasi cok hizli degil (ben cok sikayet etmedim simdiye kadar).
Voigtlander 25mm f0,95: 35mm'de 50mm'ye denk geliyor ve f0.95 diyafram var! Biraz pahali, ama bu diyaframda objektif yok goremezsiniz.

UYGUN FIYATLI SET

- 14-42mm ya da 14-45mm kit objektifler ve Oly 40-150mm ya da Pana 45-200mm objektifler. Ikisi de iyi. Bazen ikili kit olarak da bulunabiliyor. Gene Panasonic govdelerde Pana tercih etmeniz iyi olur, OIS'ten dolayi.

PAHALI SET

Para b.ksa ne bulursaniz alin :)
Saka tabi.

-  Panasonic Lumix G X 12-35mm F2.8 ASPH Power OIS ve aynisinin 35-100mm versiyonu: Saniyorum bu aralar (Agustos 2012) 12-35mm versiyonu satiliyor, 35-100mm olanin da eli kulagindadir.  Bunlari deneyenler de cok begenmisler. Portre icin 35-100mm f2.8 cok uygun gorunuyor, 12-35mm olaninin diyafram degeri portre icin yeterli degil ama dedigim gibi, optik olarak cok iyi(ymisler) ve nem-toz korumasi var. 12-35mm olani standart bir APS-C kit 18-55mm objektiften biraz daha buyuk ve sadece 300 gram civari. Profesyonel 24-70mm f2.8leri ya da 17-55mm f2.8leri dusunurseniz bu objektif cidden ufacik kaliyor.
Yeni Panasonic 12-35mm f2.8.
- Oly 12mm f2.0: 35mm'de 24mm f2.0'e denk geliyor. Bildigin profesyonel 24mm objektif iste: Muhtesem.
- Oly 45mm f1.8 ve Oly 75mm f1.8: 45mm'yi kullaniyorum, cok memnunum. 45mm metal gibi gorunuyor ama dis kaplamasi plastik. Odak mesafesi 35mm'de 90mm'ye, net alan derinligi acisindan f3.5'a denk geliyor. f3.5 size cok gelmesin, 90mm'de f3.5 iyi bokeh veriyor. 50cm'ye odak yapiyor, kose kararmasi cok cok az, CA sorunu neredeyse yok. 75mm f1.8'i gormedim, deneyenler mukemmel diyor. Tamamen metal. 35mm'de 150mm f3.5'a denk gelecek ki portreciler kesinlikle kacirmasin. 75mm'nin tek kotu tarafi fiyati.
- Pana 14mm f2.5 ve Pana 20mm f1.7: O kadar ufaklar ki cantanin bir tarafina, olmazsa gomlek cebine girerler. E para da cok, ne duruyorsun?

MANZARA VE DOGA CEKIMLERI SETI

- Oly 9-18mm f4-5,6: Bu 35mmm'de 18-36mm'ye denk geliyor. Yukaridaki fotograflardan da goreceginiz gibi ufacik. Kutusunu ilk actigimda aletin yarisini gondermisler diye dusunmustum :)
- Panasonic 7-14mm: Para sorunu yoksa ve biraz daha buyuk birsey tasiyabilirseniz (m4/3 sistemlerdeki "buyuk" kavrami farkli) bu objektif daha iyi. 35mm'de 14-28mm'ye denk geliyor ki herkese yeter.
- Olympus 12-50mm f/3.5-6.3 ED: Kit objektifler de olur tabii ki, ama para sorunu yoksa bunu almayi tercih ederim, ozellikle Olympus govde kullaniyorsam. Makro modu var, nem ve toz gecirmez (govde geciriyorsa ise yaramiyor tabi tabi). 50mm'de f6.3 olmasi ve fiyati en buyuk sorunlari. 35mm'de 24-100mm'ye denk geliyor. OM-D aliyorsaniz kesinlikle kit olarak alin, zaten tek satis fiyatindan cok daha ucuza geliyor.

PORTRE CEKERIM

Bu kategoride iki tane Olympus objektif onerecegim:

Oly 45mm f1.8 ve Oly 75mm f1.8: Yukarida yazmistim.

Panasonic iki tane degiskin odakli objektif duyurdu, bugun-yarin dukkanlara gelir: Panasonic Lumix G X 12-35mm F2.8 ASPH Power OIS ve aynisinin 35-100mm versiyonu. Bunlari deneyenler de cok begenmisler. Portre icin 35-100mm f2.8 cok uygun gorunuyor, 12-35mm olaninin diyafram degeri yeterli degil.

MAKRO CEKERIM

- Leica DG Macro-Elmarit 45mm f/2.8 ASPH OIS: m4/3 sisteminin en keskin objektifi bu. 1:1 buyutme veriyor. Fiyati biraz sorun olabilir, optik olarak f2.8'deki kose kararmasi haricinde kusuru yok. CA sorunu da yok (hatta bazilari gercek APO dizayni oldugunu soyluyor ama inanmayin).

- Donusturucu ile Oly 50mm f2.0 Macro: Oly govdeniz varsa ben bunu tavsiye ederim. Agustos 2012 itibariyle donusturucu + objektif Panasonic 45mm'den daha ucuza geliyor. Olympus govdelerde AF calisiyor ve muthis keskin. Yeri gelir portre de cekersiniz. Calisma mesafenize bagli olarak Oly 35mm f3.5 da olur, o da cok iyi.

UZAKLARI CEKERIM

Kuscular m4/3 sistemine henuz bakmasin. Genis diyaframli telefoto henuz yok ve govdelerin takip yetenegi cok kisitli. Iyi telefotolar asagida:

Panasonic 100-300mm: 35mm'de 200-600mm'ye denk geliyor. Odaklamasi cok sessiz ve idare eder, 100-200mm arasinda (200-400mm) keskinligi iyi, 200-300mm arasinda (400-600mm) biraz daha dikkat istiyor, ama diger hicbir sistemde 600mm'ye cikan objektifler bu kadar ucuz degil (bir tek Tokina 80-400mm var biliyorum fiyat olarak yakin, ama daha pahali). OIS de iyi calisiyor. Olympus'un 75-300mm'si var ama o neden o kadar pahali bilmiyorum. Hic onermem.
Oly 40-150mm: Sessiz, hizli odak ve optik olarak iyi.
Panasonic: Panasonic garip bir firma. Uc tane ayni aralikta objektifleri var: 45-200mm, 45-175mm ve yeni duyurduklari 45-150mm. Yeni olan 45-200mm'den daha ufak ve HD etiketi var (video uyumlu demek). Bana sorarsaniz hangisi fiyat olarak uyarsa onu alin. Kalite olarak 45-175mm > 40-150mm > 45-200mm diye siralayabilirim. Panasonic govdeniz varsa bu kategoride Olympus almayin cunku telefotoda OIS onemli.


SONY NEX

Seviyorum ulen! NEX-3'le baslayan NEX maceram NEX-5N ile devam ediyor. 5N'i burada incelemistim. Sony teknoloji devi olmasinin tum imkanlarini NEX serisinde kullanip ufacik govdeye kocaman algilayici sokusturmayi becerdi. Su anda 16MPlik 5N ve 3F ve 24MP'lik NEX-7 en iyi imaj kalitesine sahip aynasizlar (henuz Canon EOS-M'in testlerini gormedim).

Durum boyle de, algilayicinin buyuk olmasi objektif boyutlarini da buyuk tutuyor, ayrica Sony hala adam gibi cesitli NEX objektifler cikaramadi, bu yuzden NEX su anda ileri atlamaya hazir ama sahibi tarafindan tutulan bir tazi gibi (vay ne benzetme yaparmisim!).

Elimde sadece 3 tane NEX objektif var. Soldan saga: Sony 16mm f2.8, Sony 18-55mm kit ve Nanoha 4x-5x makro. Nasil? Zeiss 24mm f1.8 bana pahali geldi. Telefoto almadim, E-PL2 ve Nikon P500 ile idare ediyorum. Bir ara NEX'i satayim dedim, Turkiye'de nedense alan olmadi, halbuki fiyati da kirarim demistim.... Derken elimde eskiden kalan birkac objektif kaldigini farkettim.


Ondeki 3lü: LA-EA2 donusturucu, VCL-ECF1 balik gozu donusturucu ve Sony A 30mm f2.8 makro.
Aile yavastan buyudu. Ait olduklari yere takinca:

Neyse, biraz kurtardik. Artik makromuz ve balik gozumuz da var. Yeter mi? Yetmez elbet:

Huzurlarinizda bir adet Voigtlander Nikon F - NEX donusturucu (sol alt kosede). Peki bu ne getirecek?

Nevet, simdi daha guzel oldu. Eklenen Nikonlar: 50mm f1.8D, 135mm f2.8 AI ve 55mm f2.8 Micro. Artik genis bir alani kapsayan objektif setimiz var.

Oldu mu? Eh iste. LA-EA2 ile NEX serisi Alphalar'daki AF sistemini kazaniyor ve odaklama hizi 5 katina falan cikiyor (abarttim ama cidden fark var). Fiyati bayagi tuzlu, bu yuzden iyi dusunerek alin.
LA-EA2 ve 30m mf2.8 makro
16mm f2.8 fena degil, En iyi kaliteyi isteyenler icin degil elbet, ama her amatore yeter de artar. Ufacik, sessiz ve odaklamasi hizli sayilir. f8 civarinda koseler iyi, orta bolgeler f2.8'de bile cok iyi. Ayrica bir avantaji da var:
VCL-ECF1 balik gozu donusturucu: Bu aleti alip 16mm f2.8'in onune takiyorsunuz ve artik 180 derecelik bir balik gozunuz oluyor :) Bunun icin 16mm'yi cikarmaniz gerekmiyor, objektifin onune "tik" diye oturan bir sistem yapmislar. Optik olarak fena degil. Ayrica alacaginiz balik gozu objektifler kadar iyi degil tabii ki, ama balik gozlerinin soyle bir ozelligi var: Cekiyorsunuz, "aaa ne guzel" diyorsunuz, 3-5 cekimden sonra artik bikiyorsunuz ve dolaba kalsirip bir daha bakmiyorsunuz. Iste bu yuzden, amatorler icin bu donusturucuyu oneririm. f8 civarinda en iyi performansi veriyor.




Oslo'da 17 Mayis kutlamalarindan ornek. Yanimda 16mm vardi, açısı yetmeyince VCL-ECF1'yi taktim. Bu arada, bu Norvecliler de ne kadar fasist ve komunist canim? Bagimsizlik gunlerini coluk cocuk bandolarla yuruyusler yaparak kutluyorlar. Kuzey Kore mi orasi, di mi ama? Okuldaki cocuklari topluyorlar yuruyus yaptiriyorlar, onbinlerce insan geleneksel kiyafetlerini ya da takim elbiselerini giyip kosup geliyorlar. Neymis efendim? Kurtulus gunuymus! Hic kurtulus gunu kutlanir mi? Bak Turkiye'ye. Ne guzel modernlestik de Cumhuriyet Bayrami falan kutlamiyoruz artik. Neden? Cunku biz cok moderniz, Norvec degil. Evet evet, oyle olmali. Yoksa baska sebebi olamaz degil mi?

NEX icin objektif tavsiyelerini basliklara ayirmayacagim.

Zeiss 24mm f1.8: Su anda en kaliteli iki Sony objektifinden biri. 35mm'de 36mm f1.8'e denk geliyor. Ozellikle NEX-7 icin sart.
Sony 50mm f1.8 OSS: Bir aralar zor buluyordu, su anda daha iyi galiba. Cok basarili, cok keskin ve OSS'li ilk 50mm. Fiyati da fena degil. Portre icin alinabilir. Kullananlar optik olarak kusursuz diyor.
Sony 55-210mm: Su anda NEX sistemindeki tek Sony telefoto objektif. Iyi oldugunu soyluyorlar, ben denemedim.
Sony veya Tamron 18-200mm: Tak-gez objektifleri. Ilginctir, bunlari kullanan profesyonellerde var ve cok memnunlar. Sony'nin ilk 18-200mm'si dev gibi, ikinci versiyonu daha ufak. Dedikodulara gore Sony aslinda Tamron'u kullaniyor ama piyasaya Sony olarak suruyormus. bence ikisinden ucuz olanini alin cunku ikisi de ayni.
Sony E 35mm f3.5 makro: Donusturucu kullanmadan makro isteyenler icin. Yalniz mesafesi bence kisa, en guzeli donusturucu ile eski bir 100mm civari makro objektif bulmak.
Sigma 19mm ve 30mm f2.8: NEX sisteminde cok fazla secenek yok, bu yuzden bunlari onerebilirim. Ikisi de cok ucuz ve optik olarak cok iyi olduklari soyleniyor. 30mm olani 35mm'de 45mm'ye denk geldigi icin sokak fotografi cekenler arasinda populer olmaya basladi.

Notlar:
- SONY'nin NEX objektiflerinin OSS sistemi piyasadaki en iyilerden ve AF sistemleri cok sessiz ama cok hizli degil.
- Sony'deki "Focus Peaking" yardimi sayesinde manuel objektif kullanmak cok rahat, bu yuzden m4/3 sistemde manuel objektif onermedim. Nikonlar'i NEX'te cok rahat kullaniyorum, E-PL2'de kullanasim gelmiyor. EVF'yi de Turkiye'de unutmusum, o olmadan E-PL2 ile elle odak yapamiyorum. Sony 50mm f1.8 OSS hem az bulunuyor hem de butcem su anda uygun degil, bu yuzden Nikon 50mm f1.8D ve 55mm f2.8 Mikro'yu kullaniyorum. O kadar alistim ki Sony'i almam diye dusunuyorum.

Neyse, bu yazi bu kadar olsun, cok uzatmayalim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder