3 Ağu 2012

Fotografa farkli acilardan bakabilmek ve Belirsizlik


Yukaridaki fotograftan ne anladiniz? Ilk baktiginizda ne dusundunuz? Biraz daha bakin. Birkac detaya dikkat edince ne oldugu ortaya cikiyor.

Hala bulamadiniz mi?

Santiyenin yemekhanesini temizlemek icin sandalyeleri ters cevirmislerdi, ben de bir poz cekip fotografi ters cevirdim :) Farkli sekillerde kesip farkli algilar da yaratabilirdim, yukaridakini tercih ettim.

Fotograflari iki kategoriye ayiriyorum: Ilk bakista "vay" dedirtenler ve uzerinde biraz dusununce "vay vaaaaay" dedirtenler. Ikinci grup daha etkileyici oluyor, ama yapmasi kolay degil. Ben hala istedigim gibi cekemiyorum.

Asagidakine bakin:


Bunun ne oldugu az cok belli olsa da, gene de kafalarda soru isareti yaratiyor. Ornegin neresi burasi? Çatı kirişi nereye kadar uzaniyor? Ne tur bir yapi bu? Ne ile cektigimi hatirlamiyorum. 1280x1024 boyutlari var. Charles De Gaulle Havaalanindaydim saniyorum. 2005 Aralik ya da 2006 baslari.

Gavurcasi "Ambiguity", Turkcesi "Belirsizlik" (ya da "muğlaklık") dogru kullanildiginda cok etkileyici olabiliyor.



Yukaridaki TurkNikon'dan "Ichimaru Gin" rumuzlu arkadasin bir fotografi. Orjinal fotograf burada. Bu kareya baktiginizda kafanizda soru isaretleri olusuyor mu? Ornegin kim bunlar? Nereden geciyorlar da golge o sekilde olusmus? Orasi neresi? Vs.. vs..

Turkiye'nin gelecegi kadar belirsiz fotograflar cekmenizi onermiyorum; kimsenin anlamayacagi pozlara ihtiyacimiz var mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder