31 Tem 2012

RAW'un gucu: Tek ornek

TAŞINDIK: http://halkboyleistiyor.com

Bir barajin enerji santralinde asagidaki fotografi cekmisim. Dikkat etmedim, meger nokta olcum kullaniyormusum, dolayisiyla fotografin cogu patlak cikmis:


Makine orta bolgedeki detayi yakalamak icin duvarlari ve diger parlak bolgeleri patlatmis. Once JPEG'den ne kadar detay kurtaririm diye baktim:


Eh, birseyler kurtulmus ama duvarlarin nasil griye dondugune dikkat edin. Pozlamayi biraz daha azaltinca iyice gri oluyorlardi. Highlight-kontrast falan kurtarmiyor. Tam "idare eder" derken, RAW+JPEG cektigimi farkettim. ACR'de acip "Auto"ya tiklayinca karsima gelen:


Nasil? Olmus mu? Bence nefis olmus. -2.84 pozlama telafisi var. Cekim degerleri: 1/4, f4, ISO3200, 16mm f2.8 + balik gozu donusturucu, NEX-5n. Daha once bir yazimda bahsetmistim: Bazilarinin onerdiginin aksine, sayisal makinelerde dusuk degil fazla pozlama yapin. Fazla pozlamada hemen her zaman daha fazla bilgi vardir. Detaylar icin o yaziyi okumanizi tavsiye ederim.

2 yorum:

  1. RAW-JPEG farkını göstermesi açısından başarılı;ancak fazla pozlama aynı zamanda yavaş perde hızı ve/veya yüksek iso demek olduğu için eksik pozlamak yüksek pozlamaktan daha kullanışlı.Bu arada balıkgözü dönüştürücü dikkatimi çekti Tokina 12-24 ile kullanabilecek dönüştürücü var mı,kalite kaybı çok mu olur?
    Rokinon 8mm 3.5 alabilirim aslında ama hem olumlu hem de olumsuz çok yorum okuduğum için pişman olmak istemiyorum.


    Uygar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşük pozlama sadece ve sadece gerekli olduğunda kullanılmalı. ISO800'de düşük pozlamaktansa ISO1600 ya da ISO3200 kullanmayı tercih ederim. Düşük pozlamada duruma göre algılayıcının kapasitesinin %10-50'sini anca kullanıyorsun (histogramın sol tarafı). Ama dediğin gibi el titremesine dikkat etmek lazım.
      O balık gözü dönüştürücü 16mm f2.8 için özel, böyle olunca bayağı performanslı oluyor. 12-24 için balıkgözü lens bilmiyorum.
      Rokinon çok övülen bir alet. Ben kullanmadım.

      Sil