6 Mar 2012

GITTIGIM SEHIRLER

TAŞINDIK: http://halkboyleistiyor.com

Cok Gezen mi Bilir Cok Okuyan mi?


Evet soruyu duydunuz. Cevap?


....
....
....
....


Bence cevap "Cok gezerken cok okuyan" olmali. Atalarimiz bunu dusunememis demek ki :)


Turk insani okumaz ama sokak sokak gezmeyi sever :) Asagidaki yazi da biraz uzun, o yuzden 10 kisi okusa yeterli...


Yuzkitabinda (Feysbuk) ilginc bir uygulama var: Gittigin Sehirler (Cities I've Visited galiba). Feysbuk'a pek girmiyorum, ama bu uygulama ilginc. Arada bulundugum sehirleri ekliyordum, bugun Lima'yi ekleyince bulundugum sehir sayisinin 79 oldugunu gordum :) Kendi capimda rekorum. Ama sonradan farkettim ki Goreme, Cesme, Gelibolu gibi ilceler de sitede sehir olarak sayilmis, onlari eleyince 61'e indi :(


Ama olay bu degil. Eminim daha fazla sayida sehir gormus insan vardir. Buradaki sorun, 61 sehir icinde Turkiye'den sadece 11 tane olmasi ve bunlarin 2-3 tanesine sadece cocukken gitmis olmam. Yani ben memleketimi adam gibi gezemeden isimden dolayi (ve tabi biraz da geziyoruz) baska ulkelerde 50 sehre gitmisim. Resmen icim burkuldu (ah yaziiik.. ). Acaba yaslilardaki "memleketime doneyim orada oleyim" mantalitesi bu yasta mi basladi nedir? Cok yer gormek de zevkli birsey. Degisik kulturler tanimak, yeni yuzler, yeni mekanlar, farkli yemekler, diller vs.. ama diger taraftan memleket de cekiyor kendine kardesim. Git bir Sanliurfa'yi gor, Antep'te yemek ye, Karadeniz turu yap.. di mi?


Memleketin kendisi cekiyor da, su anda icinde bulundugu durum hic cekici degil. Secimi kazaninca balkonlarda "ben herkesin hamisiyim, yasasin demokrasi" dedikten sonra, simdi "Ben %50 aldim ve milleti temsil ediyorum geri kalani takmam" diyen bir Basbakan Turkiye'den nasil gorunuyor bilmiyorum ama buralardan hic iyi gorunmuyor. Yapilan iyi seyler kesinlikle var ve ben yurtdisinda yasadigim icin gorebiliyorum, ancak tum bunlar sunlar sayesinde golgelendi (bunlar hemen aklimda olanlar, yani oturup arastirmadim bile):


- Tamamen haksiz tutuklamalar, suclamalar, santajlar, video kasetler, tehditler, sansur (bir sure sonra oto-sansure dondu)
- Dev gibi kopya skandallari (ki normal bir ulkede 5-6 kelle alirdi, ama bizimkiler o kadar piskin ki hemen "tatmin" oluverdiler ve hemen arkasindan "yurtdisindaki liselerde okuyan Turk vatandaslari TC Universiteleri'ne sinavsiz kontenjanla girebilir" kanunu cikardilar. Peki yillarini bu gerizekali sinav sistemine vermis Turkiye'deki cocugun hakki ne olacak? Hak yemek en buyuk gunahlardan degil miydi?
- Deniz Feneri, Kamu Ihale Kurumu'nda uzeri ortulmeye calisilan ve boyutu milyar TL'lere varan skandallar (ve iktidari etkileyecek davalardaki savcilarin alelacele gorevden alinmasi). En son Sultanbeyli Belediyesi'nde birsey patlamak uzere.
- Komsularla yasanilan anlamsiz gerginlikler
- Egitim sistemi yerine Diyanet'e akan paralar
- Hukumet-Gulen kavgasi
- Sadece Aziz Yildirim'in tutuklu oldugu bir garip sike davasi (sikeyi tek basina yaptigi icin herhalde)
- Zamaninda kendi yetistirdigimiz tarim urunlerini bile ithal etmeye baslamamiz
- Gun gectikce tum iddianamelerdeki delilleri curutulen (hem de devletin kendi kurumlari ve universiteler tarafindan) davalar
- Ne icin tutuklu oldugunu bile bilmeden aylarca-yillarca iceride yatanlar
- "Darbecilerin anayasasi" diye bagira bagira degistirilmeye calisilan Anayasa (ki bu Anayasa'nin %bilmemkaci zaten gecen yillarda degistirildi! Yani Anayasa maddelerini degistirmede sorun yok ama hukumetin derdi ilk maddelere saldirmak. Peki derdin darbenin izlerini silmekse 80 darbesi urunu olan YOK neden hala duruyor? Evren neden tutuklanmiyor? 28 Subatcilar nerede? Kendi gazetelerinde "28 Subat hayirli oldu" diyen Gulen ve onun taraftarlari simdi nasil sikayet edebiliyor? Hadi ordan..)
- Bagimsiz olmasi gereken yargi-yurutme-yasama'nin su anda tek elde toplanmasi (gorunurde ayri tabi ama pratige bakarsaniz hic oyle degil)
- MIT'in PKK pazarliklari ortaya ciktiktan sonra savci-hukumet gerginligi ve bir gecede MITciler'in yargilanmasinin Basbakan'in iznine baglanmasi
- "Ben BOP Esbaskaniyim" diyen ve en ust Yahudi nisanina sahip ve "demokrasi bir trendir zamani gelince inmeyi biliriz" diyen ve sehitlerimiz icin "kelleler" demis bir Basbakan
- Meclisin kapisindan gecmeyip yorumculuktan para kazanan milletvekili ve Meclis Baskani'nin bunu savunmasi
- Basbakanin Sunni Halk'a oynamak icin bircok secim meydaninda ana muhalefet partisi lideri icin "bilirsiniz kendisi de Alevidir" demesi, halkin bir kismi yuhalarken gulumseyip kafayi sallamasi (resmen "bak Kemal Alevidir ha, unutmayin" dedi. Ilginc.)
- Telekom'un yok paraya satilmasi ve satin alan firmanin parayi 2 senede cikarmasi (simdi Manchester United'a sponsor oluyorlarmis) ve inanilmaz karlar etmesi
- Kullanmadigin elektrige verdigin devasa paralar (2011'de 3.5 milyar TL mi ne odenmis kullanilmayan elektrige, ve bunun icinde 500 kusur milyon TL TRT payi var)
- Garip garip "super-hiper" projeler (Secimden once Istanbul Kanal dalgasini gene getirip onumuze koyacaklar, goreceksiniz).
- Gemicikleri ve bilmemkac tane sirkette ortakliklari olan Basbakan ogullari
- Sinir kapisindan torenlerle karsilanip bastaci yapilan teroristler
- Dunya rekoru bir ihracat-ithalat acigi
- Secimlerde cikan fazladan oylar ve bazi ilcelerin nufuslarinin bir anda artmasi ve kumesten bile oy kullanildigi belirlenen oy sandiklari
- Kindar genclik (Eger Basbakan'in AKP'nin genclik kollarina yaptigi konusmayi malum gazetelerden okuduysaniz o kisim cikartilmistir. Gercek metni okuyun veya dinleyin, resmen "kin" diyor)
- Zaman asimina ugrasin diye beklenilen Sivas KATLIAMI davasi. Biliyorsunuz aranan kisilerden biri gecen sene polis merkezi ve valilige iki adim mesafede bulunan evinde vefat etti. Artik nasil araniyorsa...
- Vs...


Yukaridakilerin hepsini haberlerden goruyoruz, okuyoruz (okuyoruz, degil mi?). Yani hickimseyle konusmadan, sadece haber sitelerini okuyup yukaridakileri ogrenebilirsiniz. Iktidarin da gozunden bakabilmek icin hergun haber7, akit, yeni safak, ensonhaber gibi haber sitelerini okuyorum, bazen sabredip TRT'de haber bile seyrediyorum ki digerlerinin vermedigi haberi gorebilirim diye. Ama yok yok kardesim, ikna olmuyorum bu hukumetin yaptiklarina. Hersey alenen ortada degil mi? Bu kadar mi yanlis dusunuyorum?


Daha da kotusu halki gidiklamak icin surekli "ben de Imam Hatip mezunuyum" diyen bir insan var ortada, yani yukarida yazdiklarimla din ne kadar uyusur artik siz dusunun. Yazdikca aklima geliyor iyice moralim bozuluyor, daha fazla eklemiyim.


Hayir, "digerleri daha mi iyi" diye iktidar partisine oy verenler artik hala ayni seyi diyorlar midir bilemiyorum. Yukarida dedigim gibi yapilan iyi seyler, yapilan diger kotu seylerle golgelendi bile. Ama bir "one minute" gonulleri caldi, iktidar partisi ne yapsa sanki sabit oylari var (ya da oylarin sayiminda yamuk var).


"Gel de isin ucundan tut" diyebilirsiniz. Belki de yapmak lazim, ancak zamanimizda bu gucler o kadar ilginc ve adi ki, kurtulmanin tek yolu oy sandigindan geciyor. Su ana kadar muhalefet yapmaya calisan kac gazeteci hapse atildi, isten cikarildi? Kac tane kaset etrafa servis edildi? Protesto eden ogrenciler hapislerde surunmuyor mu? Bu mudur iktidar sahibi olmak? Bu yuzden bu isin tek yolu oy sandigindan geciyor. Turkiye'de Arap Bahari gibi birsey olacagini da sanmiyorum. Ki zaten "Bahar" dedikleri sey hicbirine yaramadi, yaramayacagi da bastan belliydi.


Gazete-haber sitelerindeki yorumlari okursaniz kafayi yemeniz isten degil. Bir partiye oy verip taraftari olmak farkli, oy vermeyene "git kardesim ben milletim burada, begenmiyorsan git" demek farkli. Yahu aldigin oy %50, geri kalan %50 ne oluyor? Hadi diyelim sonraki secimde oldu %60, kalan %40'i ezmen mi gerekli? %80 alsan bile %20'nin haklarini koruman lazim, iste "zamani gelince ineriz" dedigin demokrasi treni boyle birsey. Tabi anlayana...


Peki durumdan hosnut olanlar yok mu? Var tabi, onlari medyada 10 yil onceye gore daha cok goruyorsunuz. Hatta bazilari 20lik kizlarla gazetelere poz veriyor, "ben fiyatina bakmam para isini muhasebecim halleder" deyip kiz kardesine bilmemkac yuzbin Dolarlik araba da aliyor. Diger biri hergun televizyonlara-gazetelere cikip 28 Subat'la ilgili konusmalar yapiyor, yazilar yaziyor, belgeseller cekiyor ve arada "Apo askerlerimiz icin agladi, bak aslinda pek sirin" diye yazilar sokusturup halki birseylere hazirlamaya calisiyor.


Halktan da iktidari seven cok, dogal olarak. Herkes ayni seyi dusunmek zorunda degil. Gene versin, versin ama bu yapilanlari da gorsun. Hem oy verip hem elestirmek cok mu zor? Gene iktidara getir ama yanlis birsey yapilirsa elestir kardesim.


Cok sevdigim bir tanidigim da "askere iyi oldu, oh olsun" diye AKP'yi savunuyor her tartismamizda. Peki yukarida saydiklarim ne olacak? "Olsun, askere iyi oldu, baslari ezilsin biraz..."


Hmmmmm...


Ee yazdik yazdik ne oldu? Onu bilemiyorum ama ben cok yakinda hayatta en cok gormek istedigim 10 yerden biri olan Cusco ve Machu-Pichu'dayim :)





9 yorum:

  1. Halktan da iktidari seven cok, dogal olarak. Herkes ayni seyi dusunmek zorunda degil. Gene versin, versin ama bu yapilanlari da gorsun. Hem oy verip hem elestirmek cok mu zor? Gene iktidara getir ama yanlis birsey yapilirsa elestir kardesim.

    Şu paragrafı tüm akp'ye oy verenlere anlatıyorum ama nafile...

    YanıtlaSil
  2. Herkes aynı şeyi düşünmek zorunda değil. Sizin gibi düşünmek zorunda da değil. Yazdıklarınızın çoğunu içi boş slogan vari şeyler olarak görüyorum. Arka arkaya eklenince haklı sözlermiş gibi duruyor o kadar. Hepsine de söyleyeceklerim var ama uğraşmayacagim. Yanlız anlayamadigim ve sanırım sizin de anlayamadiginiz bir bölüm var. Bu söylemlerin hepsi her seçimde tekrarlanıyor ve her seçimde artan bir kitle tarafından degersizlestiriliyor. Yine de tekrardan bikilmamasi ilginç . Bu bir çeşit rahatlama türü, terapi ise diyecek bir şeyim yok. Ama bu sözleri sarfedenlerin git gide daha mutsuz olduklarını gozlemliyorum. Kusatilmis bir ortamda nefes alamadiklarini ve yanlizlastiklarini hissediyorum . Bu da beni uzuyor.

    Değerli paylaşımlarinizi ilgi ile okuyorum. Büyük katkiniz oluyor. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki herkes ayni dusunmek zorunda degil. Secimlerde de bu belli oluyor zaten. Bunun yaninda her secimde ayni seyler oluyor diye soylediklerim degerini kaybetmiyor. Keske zaman ayirip yazdiklarima siz de zaman ayirip karsi fikirlerinizi yazsaydiniz. Yazdiklarimdan yalniz iki tanesi hakkinda, ornegin Gemicik ve kopya skandallari hakkindaki cevabinizi merak ediyorum. En azindan bunlara zaman ayirabilirsiniz belki.

      Sil
    2. Ben bunlari yazarken gene "ici bos" birkac gelisme oldu:
      - Hukumet "sehit" kavramina kendinin karar verecegini dusunup sivilleri de sehit ilan etme karari aldi, hemen ardindan bakan Simsek "Uludere'de olenler de sehittir" dedi. Kacakcilik yapanlarla vatani savunurken sehit olenleri ayni kefeye koyarak bu milletin kafasini allak bullak ettiler.
      - Hukumetin mesruiyetini dayandirdigi en buyuk ayaklardan biri "darbecilere karsiyiz" tezi. Simdi Balyoz'un delillerinin cogu sahte cikti. CDlerdeki dosyalarin iddianamedeki tarihlerden en az 3 yil sonra olusturuldugu ispatlandi. Daha once de Istanbul'da bir caminin bombalanma planindaki sokak isimleri ve kameralarin iddia tarihinden birkac sene sonra kondugu ispatlanmisti. OdaTV davasindaki delil dosyalarinin da 4 Turk universitesi ve Tubitak tarafindan sahte oldugu raporlanmisti.
      Peki gercekten darbe yapanlar nerede? Antalya'da resim yapiyor. Eeee, ne anladim ben bu isten? Sen neye karsisin gercekten?
      Daha var ama olayi uzatmayalim yoksa okunmuyor :)
      Cidden yazisalim isterim.
      Selamlar.

      Sil
  3. Peki madem; siz bana "gemicik" olayındaki usulsüz durumu anlatırsanız, ben de size nasıl oluyor da hala onları savunuyorum anlatırım. Bu konuda işlenmiş olan suç nedir, beni bilgilendirebilir misiniz? Ciddiyim bu konuda. Osym konusuna gelirsek: Ankara 7'nci İdare Mahkemesinin verdiği karara inanmadığınız ya da desteklemediğinizi anlıyorum. O zaman sorayım. Osym nin yaptığı sınavda şifre olduğu ve kağıtların bir algoritmaya göre hazırlandığı savcılık tarafından tespit edildi. Ancak yapılan araştırma neticesinde sınavda bir sızmanın gerçekleştiğine dair bir kanıt bulunamadığı açıklandı. Sanırım sizin elinizde yeni deliller var. Lütfen söyler misiniz? Bu algoritmayı kullanarak kim kopya çekmiş? Karşı olduğum şeyler çokça mevcut ama sizin yazılarınıza da konu ettiğiniz ergenekonun varlığı yokluğu, ordunun aslında darbe yapmayacağı, Ülkemizdeki bütün akp muhaliflerinin demokrasi çerçevesinde mücadele ettiği ancak buna bile karşı çıkıldığı tezi yüzünden savunmadan bir türlü atağa geçemiyorum. Hayat standardım düşüyor, yaptığım işe saygım bitiyor ama yine de aynı yere oyumu veriyorum. Beni bu duruma muhalafetin 27 nisandaki , 28 şubattaki hali düşürdü evet.Hantepe olayı heron vakası, danıştay baskını ve dink cinayeti ihanetin boyutunu gösterdi bana. Ne yapayım benim eziyetim de bu.

    Evet bekliyorum cevaplarınızı. Ona göre yazacağım devamını.

    Tamay

    Not:(yukarıdaki anonim olarak görünen yorum bana aittir )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iki kere cevap yazdim ama blogspot bir turlu kabul etmedi, simdi 3. defa yaziyorum...

      'Gemicik' konusu soyle: 2007 secimlerinden once bir televizyonda (o zamanlar hala soru sorabilen televizyonlara gidiyordu basbakan, simdi sorulari kendi hazirliyor) "Oglunuz burslu okudu, nasil bu kadar kisa surede bu kadar servet yapabildi, milyon dolarlik gemisi bile var" diye bir soru sordu, Erdogan "Simdi gemi var gemicik var, yenisi var eskisi var" diyerek Turk siyaset tarihine gecen bir cevap verdi. Gercekten de, o yasta kac sirketin yonetim kurulu uyesidir, kac sirketi vardir bu arkadaslarin? Nasil oluyor da oluyor? Servet dusmani degilim de anlamaya calisiyorum. (http://www.youtube.com/watch?v=VDIdyGderwI)

      OSYM konusunda itiraz edeceginizi dusunmemistim gercekten. 1 sene boyunca OSYM dahil kac sinavda kopya rezaleti cikti? Ufak sinavlarla beraber benim hatirladigim 7. Mahkeme eger sinavda bir sifre oldugunu belirlemisse, bu bile yeterli degil midir? Bir sinavda neden sifre olur bana anlatin, biz de ogrenelim. Bazilari aralarinda oyun olsun diye mi cevap anahtarini sifreli yapmislar? Gun gibi ortada iste bazi insanlara 'kolaylik' yapildigi. O yilki sinavlarda (ornegin KPSS) kac kisinin tam puan aldigini ve o kisilerin onceki sinavlarda kac puan aldigini arastirin, cok ilginc seyler cikiyor. Kopyayi yerinde yakalamadiginiz surece ispatlamak cok zor.

      Kaldi ki hala Turkiye'de mahkeme kararlarina guvenen ender insanlardansiniz. Hakim 'kopya belirlenmistir, sorumlular cezalandirilmalidir' deseydi su anda kimbilir nereye surulmustu veya hakkinda kimbilir kac sorusturma acilmisti (Deniz Feneri'ni hatirlayan?) cunku bu isin ucunun kimlere dokunacagi belli.

      Hukumetin benim yukaridaki yazida bahsettigim konulara cevabi kisaca soyle: "Hadi ordan, CHP de 60 sene once cami kapatmisti, bilmemne yapmisti". Bu nedir Allah askina? Bu mu siyaset yapmak? Su anki sorunlari 60 sene once yapilanlarla mi kapatmaya calisiyorsun? Sen degil miydin "demokrasi bir trendir gerektigi zaman inmesini biliriz" diyen, ondan neden bahsetmiyorsun? Medyanin agzi-gozu-kulagi bagli oldugundan boyle seyleri yazmiyorlar, yazanlarin da ne hale dustukleri ortada.

      Bu arada ne icin ataga gececeksiniz merak ediyorum. Ben hicbir partiyi temsil etmiyorum, yasam stilimi falan mi tartisacagiz?

      Sil
  4. AK Parti ye karşı olan eleştirilerimi dile getirebilmek için fırsat bulamıyorum demek istemiştim. Sizinle bir ilgisi yok o cümlenin. Gemicik konusunda "bu yakışık alır mı? ", "başbakanın oğlunun, babasının iktidarın da ticari işlerine dikkat etmesi gerekir. " deseydiniz, size katilirdim. Ancak temeli olmayan hırsızlık imasi ideolojik düşünce kokusu veriyor. Yoksa orada ima edilen gemi taşımacılığında ki yakıt teşviki her vatandaş için geçerli. Örneğin hafriyat yapan bir arkadaşım eğer büyük motorlu bir yat alırsa kendisine sağlanan yakıt kotasını kamyonlarinda tüketerek yatin parasını çıkarabildigini anlattı ki kendisi bir yat bakıyor halen. Aynı şekilde havacılık sektörüne verilen teşvikler ile havacılık çağ atladı ülkemizde. Bu durumda tam teşvik öncesinde Pegasus u kuran Ali Sabancı için de kötü şeyler söyleyelim mi? Yani etik değerler olayı ayrı ama delilsiz hırsızlık imasini doğru bulmuyorum.

    ÖSYM konusuna gelirsek ; eğer bir denetlemeyi pc aracılığıyla yapacaksanız, bir programa ihtiyacınız olacak ve bu programda if donguleri ile dolu algoritma kurmak zorundasınız. Şifre dediğiniz bu. Yani biliyorsunuz şifreyi buldum diyen kişiler bu şifreyi sadece basina dağıtılan kitapçık ta verimli olarak kullanabildiler. Her kişiye ayrı kitapçık verilen bu sınavda kitapciklar da yayınlandı sonrasında zaten. İsteyenler şifreyi kendi kitapçığına uygulayabildi. Sonrasında da herhangi bir itiraz da gelmedi. Ha siz savcının inceledik kopya tespit edemedik sözüne inanmıyorsunuz. Bu sizin bileceginiz bir şey. Bundan sonrası delil olmadığı için inanç konusu oluyor.

    Yalnız bütün itirazlarinizdan benim çıkardığım sonuç su, bunu aynı türden eleştiri getiren bütün arkadaşlarımda gozlemliyorum: AKP nin başarısının nedenini anlayamiyorsunuz. Yukarıda doktorlar konusunda söylediğiniz şey bunun açık kanıtıdır bana göre. Bakın bu millet, kendisine makarnaci komurcu denen halk kitleleri, ayda havadan 650 liraya litresi bir liradan mazot a dahi oy vermedi.

    Ben, yukarıda söyledikleriniz doğru olsa bile bunun nedenini düşünmenizi rica ediyorum.

    Ülkemizin asıl sorunu muhalefet eksikliği bana göre hükümet zaten var. Bakın eğer akp yi sıkıştıran projeler üretilirse karşılık buluyor. Intibak yasası, askerlik ile alakalı düzenlemeler buna iyi birer örnek. Yanlışa yanlış diyen doğruyu talep eden bir anlayışa ihtiyacımız var. Eğer hala ergenekon diye birşey var mı diye soruyorsaniz, geçmiş olsun o zaman. İki dönem daha akp iktidarına hazır olun.

    Bu da benim tarihe kaydım olsun. (iddialı mi oldu biraz)

    Saygilar

    Tamay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kendi arkadaslarimdan biliyorum, birkac bakanin oglunu-esini firmalarina ortak veya yonetim kurulu uyesi yaparak is aliyorlar. Bu sayede koseyi donen cok arkadasim oldu (biz bilemedik tabi, yapamadik oyle isleri). Sabah-ATV'nin peskes cekilmesi donemlerinde bu isler o kadar hizli yapildi ki (tesvik-bedava krediler vs..) kimse ne oldugunu anlamadi ama simdi ortada pekcok sey.

      Sifreler zaten her kitapcikta yoktu, tahminen sadece kopyacilara dagitilanlarda vardi. Tekrar sorayim, bir kitapciga neden sifre konsun? Amacsiz mi yani bu?

      AKP'ninki basaridir, dogru. Ama kotu tarafa dogru.

      AKP'nin elinde cok guzlu birsey var: Dinle kandirma. Bunu kullandigi surece proje falan islemez. Baksana CHP 4+4+4 yasasinin 24. maddesindeki ihalesiz is vermeye itiraz ediyor, insanlar hala 'dinimi birak' diyorlar. Yahu ahlaksizlikla din bir arada olur mu?

      1950'den beri bu ulkeyi sag hukumetler yonetmedi mi? Koalisyon haricinde sol hukumet yuzu gormedi. Hala 'CHP ulkeyi dinsiz yapti' diyorlar. El insaf. 2012-1950 = 62 yildir sag hukumetler ne yapmis?
      Dedigim gibi, ortaya din kozunu attigin zaman Turkiye'de arkasina gizlemeyecegin ahlaksizlik yok, AKP'nin de yaptigi bu.

      Su anda kimse komsularla iliskileri, elektrik-benzin zamlarini (1 Nisan'dan itibaren elektrik ortalama %8 zamlaniyor), issizlik inanilmaz boyutlarda, cari acik cidden korkutucu ama kimse bunlari konusmuyor, varsa yoksa 'oh dini kurtardik'.

      Yapilan guzel seylerin yaninda yapilan rezillikler, ulkenin gittigi yer hic parlak degil. Ben ortaokulda (Bakirkoy Yahya Kemal Beyatli Lisesi) din dersinde namaz kilmayi, 30 kadar sure-duayi, Peygamberimizin hayatini cok iyi ogrenmistim. Kuran dersinde ek ne okutulacak? Arapca! Yahu Turkce'nin nesi vardi? Din dersinin ne eksigi vardi?

      AKP'nin basarisi sunda gizli: Caliyorlar ama is de yapiyorlar abi.

      Calan adam dini dusunur mu?

      Bir de son: Adiniz Erman degil di mi :)

      Sil
    2. Evet asıl adım Erman ancak ben takma isim olarak tamay i kullanıyorum. AKP dini kullanıyor diye söze başlayıp bütün eleştirilerinizi böyle müslüman olur mu diye bitirmeniz çok manidar olmuş. Neyse ki kibar bir insansiniz da dinle kaldırılmış halk kitlelerine kötü bir hitabiniz olmuyor. Din konusunda öyle eleştirilerim var ki dinlemeye siz de korkarsiniz. Devletin kontrol amacıyla eline aldığı ve bir saltanata dönüştürdügu toplum kesimlerini mutlu etmeyen güncel din anlayışına liberal yaklaşımım, tabu haline gelmiş inkilaplarla bir hayli celistigi için afarozu göze alamıyorum. Bu yüzden ifade dahi edemiyorum. 62 yıldır sağ partilere iktidarda diyorsunuz ama peki darbe zamanlarında bile yargıya eleştiri getirmeyen chp neden bu dönemde acılar içinde feveran ediyor. Yoksa bazı kurumlar artık kendi taleplerine yanıt veremiyor mu? Bakın, ben bu muhalefet anlayışı yüzünden eleştiri yapmaya fırsat bulamıyorum diyorum siz başka örneklerini verip beni zor durumda birakiyorsunuz. Ecnebilerin bir sözü var biliyorsunuz so what derler. E bu kadar eleştirdin senin önerin nedir diye sorulur yani. Ben kendi adıma müteahhit lik sistemi üzerine kurulmuş bu siyaset düzeninden igreniyorum. Kendini başaran bir ürün ortaya koymaya çalışan insanların yerine devletin dağıttığı imkanların ihalesi için sıra bekleyen sülükler üretiyor bu sistem. Herkes kolay kazanacağı ve asla hak edemeyeceği olanaklara talip. Ve en acisi da bana göre vefa üretmiyor bu düzen . Bireyler Hem alıyor hem de bir bağlılık duymuyor.

      Neyse uzattım biraz, bilginizi paylaşıyor olmanızı çok önemli görüyorum. Surcu lisan varsa affola.

      Sil