26 Mar 2010

Gunluk Gazeteler - 4

Ben yazdikca hergun yenisi cikiyor...


Gazetemizin 4c altinda calisanlarin sigortadan mahrum, hatta hemen her turlu haktan mahrum calistiklarindan haberi yok galiba. Ya da var da Danistay'i kotu gostermek icin mi yazmis?
Baska bir gercek de, hala 10binlerce mezun ogretmenin issiz oldugu. Her sene alinan ogretmenlerin kim oldugunu ben bilmiyorum (issiz ogretmenler de bilmiyor). Hatta sinavda ilk 10'a girip issiz kalan bile var. Bu da haber degil mi?

Basbakanimiz Erdogan cok guzel soylemis, %100 katiliyorum. Iyi de ilkokul birinci sinifa Ingilizce dersi koymak neden? Daha kendi diline hakim olmadan Ingilizce ile kafasi bulanacak cocuk buyuyunce ne yapacak? Bu ne perhiz bu ne lahana tursusu...

Yaygaracilar! Halbuki durumumuz mukemmel, ekonomi tikirinda, 2023'teki gelirimiz 1 trilyon dolar olacak, kriz de teget gecti. Bunu ben degil Sayin Basbakan soyluyor. O da mi yalan soyluyor bre melunlar!!! Bunlarin amaci ortami karistirmak.

Adam bir yere kacmayacaksa iceride tutmak icin sebep var mi? Ornegin Mustafa Balbay kacar mi ki 1 seneyi askin suredir iceride? Kanunsuzluga kanunsuzlukla cevap vermek gibi olmus sanki (kanun adami olmadigim icin kesin yorum yapamiyorum).

Aslinda dogru, insan dusununce cidden supheleniyor. Peki, bu tutuklamalari yapan savci ve hakimler farkli mi? Ben onlari da ayni saniyordum.

Bakin gene yaygara icin!!! Teget kardesim teget! Hem birseylerde buyuyormusuz iste...

"ölen ölmüş, kalanlar cekmesin" mantigi gorev basinda... Gerci adam en azindan istifa etmis, bazisi onu da yapmaz. Iyi de neden hala benim midem bulaniyor?

"Cok sesli medya icin dev adim" atan amcadan ultra-tarafli karikaturlere devam... Ben size isin dogrusunu soyliyim: Yargi sadece butun yuksek mahkemelerin Cumhurbaskani tarafindan secilmesine karsi, yoksa darbecilerin hazirladigi Anayasa'ya karsi olmamak mumkun mu? Ama Sa. Meme. sanki Yargi "butun" Anayasa degisikligine karsiymis gibi gostermis.
Bana sorarsaniz Anayasa'nin kokten degismesi gerekli.

Bu ceza az bile, ama bu adam hapisten ne zaman cikar? Kilicdaroglu yanlislikla Adalet Bakani olur da af cikarir mi ki? Ornegin boyle bir af cikarsa o kizlarin ailelerine hesabi kim verecek?
Rahsan Ecevit rahat uyuyor mu? Aklima geldi, yazayim dedim...

Himmm... (Yeni Anayasa gecerse) Anayasa Mahkemesi veya HSYK baskaniyla tanisin...  Her ne kadar "yok canim olur mu " dese de... Ek: Bu arkadas Anayasa oylamasindan sonra "kandirilmisiz" aciklamasi yapti. Bununla ilgili haberleri Google'de gorebilirsiniz. Yani "dedigimiz gibi degilmis, bizi kandirmislar" dedi resmen.

Sorun ne? Benzer seyleri dusunmeleri normal degil mi? Iki kutuplu ortami ben mi yarattim? AKP gibi dusunmeyen zaten ayni fikirleri savunmus oluyor.
1- Anayasa Mahkemesi vey HSYK'nin cogunlugunu Cumhurbaskani sececek, hatta bazilarini direkt seciyor (yani kimsenin aday gostermesine gerek yok). Hatta o madde oyle sacma sapan ki, Cumhurbaskani'na yakin olsam ben bile Anayasa Mahkemesi olabilirim, nasil olsa Yukse Ogrenim gormus TC vatandasiyim (bilmeyenler icin acikliyim: Yeni taslaga gore Cumhurbaskani yuksek ogrenim gormus herhangi iki TC vatandasini yuksek mahkemeye atayabiliyor!!!).
2- 1 numara gecerli olursa Yargi bagimli olmuyor mu? Bir ornek vereyim: Adalet Bakanligi'nin herhangi bir onerisi HSYK'da oylanirsa, Bakanlik'in otomatikmen iki oyu zaten oluyor (Bakan+Mustesar). Yani birseyi onaya sununca 2 oyunuz garanti :)

Yeni alinanlarin BUYUK cogunlugu Kanal7, Vakit, Zaman ve Samanyolu'ndan oldugunu soylemiyim, zaten amacim bunu yargilamak degil.
TRT'de kac kisi calisiyor? Arinc'a gore 7,100 civari insan calisiyor (tahminen daha fazladir, ama o rakami kullanayim). Bunlarin ortalama ucreti 1,200 TL diyelim. Vergi+Sigorta+Diger haklar (emeklilik tazminati vs..) derken bunu %40 arttirayim: 1,680 TL. Hemen Avro'ya cevireyim: 1,680/2.05 = 820 Avro.
Yani TRT icin yalniz maaslar icin harcadigimiz para (Evet, "harcadigimiz". Sizin-benim vergilerimizden gidiyor o paralar) 7,100x820 = 5,822,000 Avro yapiyor. Yilda yaklasik 70 milyon Avro yapar.
"YALNIZ" maaslar icin bu kadar para harcaniyor mudur gercekten? Buna makam arabalari, kiralanan evler-dukkanlar, yurtdisi gezileri, sponsorluklari vs.. ekleyin bakalim ne cikacak... Bu masraflara normal isletme giderleri dahil degil tabii ki (kasetler, ekipmanlar, haber ve yayin icin yapilan tum harcamalar vs..).
TUPRAS gibi para basan bir KIT'i satacaklarina  2-3 kanal birakip TRT'yi satsalarmis ya?

Evet, bu faiz degil cunku faiz haram. Peki farki neydi?

Cok guzel soylemis Sayin Bakan. Elestirileri dinleyip butun uye secme haklarini Cumhurbaskani'na vermisler. Cumhurbaskani kim? Gul. Gul kim? AKP'nin eski kurmayi (hakkaten eski mi?). Simdi farki ne oldu? Amaaan sen de...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder