25 Şub 2010

Canon 100mm f2.8L IS ilk izlenimler

Fotograf teknolojisinde AF'den sonra en onemli icat IS/VR/OS/VC, yani titresim azaltma/engelleme teknolojisi. Tabi bu kendi fikrim, sebebi de su: Zaman zaman IS'li lensle IS'siz lens arasindaki fark fotografi cekmekle cekememek arasindaki farkla ayni oluyor; yani 2-4 arasi stop kazandiran bir objektifle (ornegin 70-300 IS) hafif karanlik bir ortamda begendiginiz bir fotografi cekebiliyorken aslinda optik kalitesi daha iyi olan ama IS ozelligi olmayan bir objektifle (ornegin 70-200 f4 nonIS) cektiginiz hicbirseye benzemeyebilir. Genis diyaframli lenslerin hizli cekilmesi gereken sahneler icin (ornegin spor musabakalari, kosusturan cocuklar vs..) avantaji var tabi, ama genis alan derinligi gerektigi anda bu avantaj kayboluyor. Ornegin 24-70 f2.8L lens ile 24-105 f4L lensi ele alalim. 24-70 olanin optik kalitesi biraz daha iyi ve f2.8'den dolayi bokeh veya hizli cekim gerektiren cekimlerde daha cok tercih ediliyor, ancak alan derinligi isteyen cekimlere gelince is degisiyor (tripod kullanmadiginizi varsayiyorum cunku artik bircok sehirde tripod neredeyse sokakta bile yasaklanacak). Diyaframi kismaniz gereken bu durumlarda IS elde cekimler icin "bariz" avantaj sagliyor. Bir de muze-cami icini dusunun, boyle yerlerde genelde tripoda izin verilmez ve kisitli alan derinligi dolayisiyla f2.8'de cekim yapmak istemezsiniz.

Benim icin Canon'un 100mm makro lensinin "tek" eksikligi Nikon 105'te olan VR ozelligiydi. Tam kare govde icin 100-105mm portre icin de iyi bir aralik, bu yuzden 100mm bir makro lens bircok amac icin kullanilabilir. Canon nihayet zaten basarili 100mm makrosuna IS ekleyince agzimin sulari akmaya baslamisti :) Amerika'ya giden birini bulunca firsati degerlendirip alayim dedim.

Uzun uzun "aman ne super birseymis, yok boyle lens" tarzi yazmaktansa sadece birkac ornek fotograf vermeye karar verdim. Asagida normal cekim hizinin cok altinda cekilmis ornek fotograflar var. En altta da f2.8'de ve f8'de cekilmis ikiser adet uzaktan cekim var.

Fotograflarin tamami bu linkte: http://hotfile.com/dl/30092109/493fcee/100mm.zip.html

 
Bu ilk cektigim fotografti saniyorum. 1/6 sn, f2.8, iso400.
 
1/8sn, f2.8, iso800. Farmville oynarken gozler fildir fildir oldugundan sabit anini yakalayamadim :)
 
Dus bataryasi. 1/15sn, f2.8, iso400

  
1/8sn, f2.8, iso1600

Soguk iciniz. 1/8sn, f2.8, iso1600

0.3sn, f32, iso50. Burada titreme kadar f32'den kaynaklanan diffraction da netligi etkilemistir.

 
Sirin sey :) 0.3sn, f5, iso50
 
0.3sn, f7.1, iso50.
Yukarida 0.3sn ile cekilmis fotograflar tabii ki biraz zorlama, ama 21MP'den croplanmis olmalarini dusunurseniz tam fotografin aslinda bu kadar rahatsiz edici olmadigini anlarsiniz. Bir de hatirlatayim, titresimsiz fotograf cekebileceginiz enstantane hizi sizin el tekniginize de cok bagli. Kimse 0.3sn'de makro cekmeyecek ama IS'in ne kadar efektif calistigini anlatmak icin bu ornekleri de koydum. Normal hizda cekilmis fotograflari gostermeye gerek yok saniyorum.

Baska bir sey daha dikkatimi cekti: Bu objektifle korkmadan f2.8'de fotograf cekebilirsiniz. Yukaridaki fotograflarin hicbirinde keskinlestirme yapmadim, RAW halleri ile biraz ugrasilsa cok daha iyi olurlar.

Asagida f2.8 ile f8'in farkini gosterdim.

 
f2.8. Arka plandaki bulaniklik etkisi buyuk oranda alan derinligiyle ilgili.

f8

f2.8

f8. Azalan bokehe dikkat.
Ornegin portre cekiyorsaniz mecbur olmadiginiz surece f2.8'de cekmekten korkmayin. Bokeh kalitesi de iyi, ornegin Sigma 150mm'den daha iyi oldugunu ilk fotograflara bakip soyleyebilirim. Henuz birebir karsilastirma yapmadim, zamanim oldugunda ona da bakarim.

Bu sitedeki ornek fotograflara bakarak diyebilirim ki, Canon'un yeni nesil IS teknolojisi cok basarili. Bu lensteki IS bana 24-105'teki IS'ten daha basarili geldi.

 Son olarak insan cekeyim dedim. Asagidaki fotograf 1/15, f4, iso800'de 5DMarkII ile cekildi. Cektigim amca zaten Ingiliz o yuzden burada yazdiklarimi anlamaz :) Aslinda rica etsem beni kirmazdi  ama boylesi daha heyecanli oluyor. Sessiz cekmek icin Live View kullanarak cektim. Ilk fotograf butun, ikincisi ortadan crop hali. Dosya boyutunu ufaltmak icin ACR'de 8 kalitede kaydettim, ona ragmen kalite cok iyi bence.

 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder