20 Kas 2012

Turk Hava Yollarindan bilet alma macerasi

Turk Hava Yollari bayagi buyudu. Bayagi cok yere ucuyorlar, bir-iki havayolunu satin almaya bile calistilar. Gerci son zamanlarda THY'nin zarar ettigine dair haberler de cikmaya basladi ama tahminimce cok fazla sayida ucus yaptiklari icin nakit akisinda sikinti yok.

Benim meselem baska.

Turk Hava Yollari buyudu belki, ama onunla beraber egosu da buyudu galiba. Bir kere fiyatlar tavanda. Bazi ucuslar ciddi manada pahali (aktarmali ucuslarin iki katina yakin oluyor bazen). Cok buyuk birkac otoyol projesinde calistim, ciddi sayida calisanimiz Turkiye'ye ve Turkiye'den ucuyordu, bir gram indirim yaptiramadik yahu! Hem de aylik minimum ucus garantisi vermemize ragmen. En son calistigim projede artik diger bir havayoluyla anlastik (gene Turk), calisanlarin buyuk kismi diger havayoluyla uctu. Aslinda kapitalizmin kurallarindan biridir: Arz ve talep. Talep arttikca fiyatlar da cosar. Ama bu kadar da cosar mi?

Simdi, ismini vermeyecegim bir sehirden gene ismini vermeyecegim bir sehre gitmem lazim. Birikmis 35000 mil puanim oldugundan puanlari harcayalim dedik, girdik THY'nin internet sitesine. 1 dene 2 dene... Yok, bir turlu bilet alamiyoruz. Alet sorunu da soylemiyor, ayni sayfaya donuyor ve donus tarihini tekrar soruyor!! Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera, ne varsa denedik. IPad denedik, diger dizustunu denedik.. Yok yok. E hadi bari puanlari unutalimi satin alalim dedik, o da yok! Nasil yani? "Belki de kotu bir zamana geldik, isimizi telefonla halledelim" dedik.

Demez olaydik...

Telefon maceramiz tam 1 saat surdu. Ilk iki seferde, istedigimiz tarihlerde mil ile alinabilen koltuklar dolu oldugundan bilet alamadik. Ve "peki satin alsak?" sorusunun cevabi: Normal fiyatin 4 kati!!! "Beyefendi yilbasi nedeniyle vesaire vesaire"... Hmmm...

- Peki, o tarih degil 1 gun sonrasi?
- Yok.
- 1 gun oncesi?
- Yok. Business verelim?
- 2 gun sonrasi?
- Yok. Business verelim?
- Business istemem. 2 gun oncesi?
- Yok, ama business var..
- Anladim. Biz sonra arayalim.
- Isterseniz 45.000 puana ikinci bileti alabilirsiniz (normalde 15.000 puan!)
- Istemem.

Diger havayollarina baktik, aktarmali var ama THY'den daha ucuz. Hatta bayagi ucuz. Aktarma yapmak istemedik, baska bir gune karar verdik ve tekrar aradik:

- Su tarihte gidip su tarihte donmek istiyoruz. Ben satin alacagim, esim Miles puanlariyla refakatci gelecek.
- O tarihlerde Miles puanli ucus kalmadi.
- Haydaa...

Gene iki gun sonrasi iki gun oncesi, yok kardesim, bilet yok. Dedik "hadi biraz daha gec alalim, yilbasina cok yakin ucalim". Gene aradik. Neyse, bu sefer hallettik ama esimin geri donus tarihini degistiremiyoruz! Illa biletleri alip sonra degistirmemiz gerekiyor (ekstradan 20 Avro karsiliginda). Hatta, ilk gidisi beraber yapmamiz gerekiyormus.

- Neden?
- Sistem oyle diyor beyefendi.

Sistem? Matrix mi lan burasi? Sistem dedigin seyi insanlar yaziyor. Hadi biraz tartistiktan sonra (arkadasca tabi), "sizin dediginiz gibi alacagiz" dedik. Tam anlasmistik, telefon kapandi!!!

Bir kere daha aradik. Bu sefer kredi kartiyla odemeye kadar getirebildik (biletin kosullarini oku, onaylat vs.. derken bir bilet almak eziyet oluyor), tam karti tanitacagim telefon gene kesildi!!!

5. sefer aradik, bir hanim kizcagiz cikti. Neyse, derdimizi anlattik (o sirada icimden ciddi sekilde kufur ediyorum), kredi karti tanitimini da gectik, ama kiz megerse donus biletini girmemis, sadece gidis vermis! Haydaaa dedik, derdimizi gene anlattik, neyse kiz duzeltti. Ben bileti satin alacagim, esime de Miles puanlariyla refakatci bileti alacagim. Basit degil mi?

Meger degilmis:

Once sizin biletiniz ayarlaniyor, kiz iki saat kosullari, fiyati ve tarihi vs..'yi okuyor (30 kilo bagaj diyor ama bilette 20 kilo yaziyor, ilginc...). Sonra kredi kartini "sistem"e tanitiyorsunuz, bankadan onay geliyor ve kiz size bileti okuyor ve biraz daha kosul soyluyor. Sonra esinizin biletinin vergisini odemek icin bir daha kredi karti dongusune giriyorsunuz!

- Bir seferde alinmiyor mu bu? Neden iki seferde giriyorum?
- Sistem boyle efendim.

Sistem...

Esimin biletinin vergisini odedikten sonra gene kiza donduk, bu sefer esimin biletiyle ilgili bilgiler vs... Tam "bitti" derken "simdi de Miles&Smiles'in sistemine girip sifre girisi yapmamiz gerekiyormus!!!

- Neden?
- Efendim -
- Sistem mi?
- Evet.. Yani...

Neyse, telefonda onu da hallettik, ve nihayet isimiz bitti!

Peki toplamda ne kadar surdu? 57 dakika!!! Yurtdisindan 57 dakika telefonla konusmak ne kadar kaybettirdi? Cok.

THY'nin cevrimici sitesinden satin alis sistemi kotu. Telefon sistmei daha da kotu. Sitesinden bilet alamamamizin sebebi, istedigimiz gunlerde Miles koltugu kalmamasiymis megersem. Iyi de "sistem" bizi neden uyarmiyor da biz kafayi yiyoruz?

Bildigim kadariyla kredi kartiyla satin alma yaparsan, havaalanina o kredi kartiyla gitmen gerekiyormus. Ornegin ben anneme bilet aldiysam benim de mi gitmem gerekiyor yani? Kim lan bu sistem?

Not: En son THY'yi kullandigimda 4 saatlik ucusta suda sorun oldugu icin tuvaletlerde su yoktu. Hatta cay icin bile su kalmamisti. Beraber yolculuk ettigim Isvecli arkadas kafayi yedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder