29 Tem 2013

Bu dava ne oldu sahi?

Kamu İhale Kurumu diye bir devlet kurumu var. Kamu ihalelerini falan yapıyor, yani önemsiz (!) bir kurum. Geçen sene bu dönemlerde bir yolsuzluk davası çıkmıştı, hatırlayanınız var mı? Hani TCDD, Yüzüncüyıl Üniversitesi, Konya Selçuklu Belediyesi, Konya Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Gaziosmanpaşa Belediyesi, İstanbul Beyoğlu Belediyesi, İstanbul Bayrampaşa Belediyesi, Bitlis Eren Üniversitesi, Eti Maden, İller Bankası Genel Müdürlüğü gibi bazı yerlerde yapılan ihalelerde yolsuzluk tespit edilmişti ve 23 sanıklı bir dava başlamıştı. Sadece bu ihalelerin toplamı: 548 milyon TL. Davada konuşulan ihale sayısı 100'ün üzerinde ve ihale bedelleri toplamı 1 milyar TL'nin üzerinde! Bunlar yakalananları, görülüp dokunulmayan ya da aradan kaçan paranın bedelini siz tahmin edin.
Ve ihalelerin yerlerine dikkat edin: TCDD, belediyeler, üniversiteler, İller Bankası... Bu dava belediye başkanlarına, ulaştırma bakanlığına, rektörlere, genel müdürlere, ihaleyi alanlara (işadamlarına), verenlere kadar gider. Ama bu "gider" lafı gelişmiş ülkelerde olur. Muz Cumhuriyetlerinde ne olduğunu hepiniz biliyorsunuz: Başbakan bir gürler hepsi unutulur.
Soruya geri dönelim: Ne oldu bu davaya, bilen duyan haberi olan var mı? İlginç bir şekilde, ucu AKP'ye giden hiçbir dava ilerlemiyor, üzeri kapatılıyor, biraz uğraşan savcılar hakimler yeniden atanıyor. Herkesin bildiği bir örnek: Deniz Feneri.
Ve bazıları hala cuma çıkışlarında ya da namaz kılarken pozlar vermeye devam ediyor...

3 yorum:

  1. Ertan Bey iyi günler...kısa bir süreden beridir fotoğrafla ilgilenmeye başladım. bloğunuzu da bir süre önce keşfettim ve neredeyse tüm yazılarınızı okudum. verdiğiniz faydalı bilgiler için teşekkür ediyorum. size bir sorum olacak. olympus e-520 14-42 ve 40-150 kit lensleriyle olympus 50 mm OM lens kullanıyorum. ancak ISO 200 ve sonrasında fotoğraflarım çok gürültülü çıkıyor. olympuslarda bu normal mi yoksa ben mi çekmeyi beceremiyorum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olympus'un 4/3 modellerinde normal. Yalnız ISO800'e kadar gürültü çok rahatsız etmez diye tahmin ediyorum. Işığa ve sahneye bağlıdır diye düşünüyorum sorunun. Yerine göre en iyi DSLRlar bile düşük ISO'da gürültü verir.
      Bu arada halkboyleistiyor.com'a taşındık biliyorsun, oraya beklerim :)

      Sil
    2. teşekkür ediyorum cevabınız için.. photoshopla gürültüyü biraz azaltıyorum ama bu kez de bazı detaylar kayboluyor:( neyse üzerinde çalıştıkça öğrenicez sanırım...bu arada sitenizden haberim var ilk yazınızı da okumuştum zaten..yeni yazıları bekliyoruz...

      Sil