14 Şub 2011

Şok şok şok! Sıcak gelişme! Olay olay! Son dakika!

"Son dakika" haberleri en çok ilgi gören haberler. Neden? Çünkü bir zamanlar yalnız yeni haber alınmış "çok önemli" ve "beklenmeyen" haberler televizyonlarda "Son dakika" haberi olarak verilirdi. Örneğin Şili'deki 10 büyüklüğünde deprem, Özal'a suikast girişimi, Ghandi'nn vuruluşu "Son Dakika!" kategorisine girer. Dolayısıyla artık "Son dakika" veya "Sıcak gelişme" haberleri insanların ilgisini çekiyor.

Artık bu "sıcak gelişme" kavramı bazı konuları empoze etmek için tüm ülkelerde aktif olarak kullanılıyor. Adeta "Büyük Yalan" teorisinin yardımcısı olarak "Son dakika" taktiği kullanılmaya başlandı: Ne kadar bağırırsan yalanın o kadar gizli kalır.

Ayrıca, "son dakika" gelişmeleri normal haberlerden daha çok akılda kalır. 5 internet gazetesinde ve 10 televizyon kanalında "son dakika" olarak gördüğünüz haber size "önemli" gelir.

Dikkat ediyorum (aslında dikkat etmiyorum, gözümüzün içine sokuyorlar), son zamanlarda meşhur dava ile ilgili haberler malum medyada sürekli "son dakika", "olay" diye verilmeye başlandı. Yahu bu ülkede zaten hemen her haber "şok". Tahminimce seçim yaklaştıkça bu "son dakika", "şok gelişme" haberleri malum medyada artacak (bu yorumu OdaTV'de de okudum ama ben önce düşünmüştüm, yalnız yazmaya zaman bulamadım onlar önce düşünmüş :) ).

Ana sayfadaki haber böyle:


Şimdi bu sayfada kimin hangi adliyede olduğu rahatlıkla yazılabilir, ama öyle olur mu hiç? Önce merak uyandırmak gerek, sonra sitenin tıklama sayısını arttırmak için detayları başka sayfada vermek gerek:


Sürpriz :) Dikkat ettiniz mi, "SICAK GELİŞME" yazısı haberin kendinden daha fazla yer kaplıyor :) (haberin devamı yok, sonradan daha detaylı bir haber koydular)

Adam suçlu veya değil, suçluysa da cezasını çeksin orası ayrı, hatta gerçekten darbe planlıyorlarsa en ağır cezayı çeksin. Mesele hükümet karşıtları ile ilgili haberlerin sürekli manşetlerde olması ve bir kısmının "şok şok şok" şeklinde halka servis edilmesi.

Ek: Anam anam, ben bunları yazarken polis OdaTV'yi basmış :) Şu anda web sitelerinde de sorun var, hem yavaş hem fotoğraflar gelmiyor. Ne demiştim daha önce? Muhaliflerin yüreğine korku salarak, "demokrat" baskı rejimi ile ülkeyi yönetmek böyle oluyormuş demek ki...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder