24 Mar 2010

Bir elin nesi var, iki elin sesi var. Peki 3 L'in? Ilk Bolum.

TAŞINDIK: http://halkboyleistiyor.com

Girizgah

Not: Bu sayfa tren gibi uzadigindan kalan fotograflari buraya koydum.
Bu karsilastirmayi ben de merak ediyordum :) Yani elimde 100mm'yi kapsayan 3 objektif var, acaba 100mm'de hangisi daha iyi? Hatta 100-400'un 150mm'deki performansi Sigma 150mm'ye gore nasil?

Karsilastirilan lensler:
- Canon 24-105 f4 L IS
- Canon 100-400 f4.5-5.6 L IS
- Canon 100mm f2.8 L IS Macro
Ek olarak:
- Sigma 150mm f/2.8 EX DG HSM APO IF Macro

Objektifler yanyana. Soldan: 100-400, 24-105, 100mm, Sigma 150mm. Sigma ve 100-400'de ucayak aparati var, digerleri icin pek gerek yok ama isterseniz ayrica almaniz gerekiyor.
Objektifler guneslikleriyle beraber. Canon 100mm'ninki neredeyse hepsinden uzun. Bu arada bir not, Canon objektiflerin gunesliklerinin takmasi da cikarmasi da Sigma'ya gore daha kotu. Ornegin 100-400'unkini takarken de cikarirken de "aman kirilir mi" diye korkuyorum (kendileri biraz tuzlu), hem takilma sekli hem gunesligin kendisi hic kaliteli degil. 100mm de benzer, halbuki Sigma'ninki o kadar rahat ve saglam ki...
100-400 ve 24-105'in sonuna kadar acilmis halleri. Digerleri sabit odakli. 4 objektifin de netleme yaparken uzzunluklari degismiyor. Bu arada 100-400 pompali tufek gibi, yani 100'den 400mm'ye gecmek icin aleti tutup ileri itiyorsunuz. Ilk bakista garip duruyor ama alisinca ne kadar hizli oldugunu goruyorsunuz. "Icine toz girer" deniyor, ben boyle birsey yasamadim. Aslinda bu tip tele-foto zoom lenslerin tupleri de genis oldugundan zaten iceri toz almaya aciklar, sabit odaklilarda bu sorun cok cok daha az.
Guneslikler takili halleri. 24-105'i uzatip hile yaptim, digerlerinin yaninda kendisini güdük hissetmesin diye :)

Bastan soyliyim bu testin cok anlami yok, sadece bu lenslerin 100mm ve 150mm'deki performans karsilastirmasini verir; kimse 100mm'de daha iyi diye bu 3 lens arasinda secim yapmaz (yapmazsiniz degil mi?) cunku kullanim amaclari "bambaska". Belki Sigma 150mm ile Canon 100mm'yi karsilastirmak mantikli olurdu ama ona daha genis zaman lazim.

Karsilastirmayla ilgili birkac not:

-Karsilastirma icin karar verdigim ilk sahne bir tepeden diger bir tepe uzerindeki elektrik ve telefon vericisi direklerini cekmekti. Ben cekim yaparken bulutlar o kadar hizli hareket etti ki lens degistir, diyafram degistir, dogru kadraj ayarla derken gecen zamanda beyaz ayari ve isik 150 defa degisti (10 saniyede diyafram degistirip dogru kadrajla cekim yapana kadar bile isik degismis), o yuzden bu fotograflar birebir ayni kosullarda cekil(e)medi ama gene de birkacini ornek olsun diye koydum. Ikinci sahneyi kendi ellerimle kurdum :) Mutfakta masanin uzerinde buldugum herseyi yanyana dizip bir kitap, iki iskambil kagidi koydum.
- 100mm bir lensle bilmemkac kilometre uzaktaki iki diregi cekip fotografi %100 buyutmek aslinda lensi cok zorlamak demek, yani buradaki lensleri kullanim amaciniz "genelde" bu olmayacak. Portakal-Kitap sahnesi biraz daha mantikli gibi.
- Havadaki nem keskinligi cok etkiler, burada da cekilen direkler cok uzakta oldugundan tahminen etkilemistir (hava cok temiz olmasina ragmen).
- Direk cekimlerini elde arabanin penceresinden AF kullanarak yaptim. Sigma haric diger tum lenslerde IS oldugundan elde cekim yapmak cok dert degil. Zaten 3 lensi degistirerek cekim yaptim, bir de ucayakla ugrasmak istemedim. Aslinda yapilmasi gereken sey belki de Canli Onizleme kullanarak elle netleme yapip cekmek (yanimdan beton mikserleri ve agrega kamyonlari gecerken mi?). Ikinci sahnede (portakal-kitap) gene AF kullandim ama bu sefer ucayak kullandim ve dizustu bilgisayarin ekranindan kontrol ettim.
Yukarida "EOS Utility" programinin PC'den cekim modulu goruluyor.
Bu da test duzenegi:
Fotograftaki dizustu ACER 3810T. Ben alirken 600$'di, fiyati biraz artmis. O siralarda Canon yazilimlari 1024x600 cozunurluklu netbooklara kurulmayi reddediyordu (belki su anda kuruluyordur). Simdi 11.6" modeli var, ilk firsatta elimdekini satip onu alirim saniyorum cunku daha pratik.
- 100-400'un IS'i ilk versiyon (yaklasik 2 stop) ve bu digerleriyle karsilastirinca (3-4 stop) kadraj yaparken bile hemen belli oluyor. Sigma ile elde kadraj yapmak "digerlerine gore" daha zor (titresimden dolayi).
- Ikinci sahnede pencere acikti ve isik hemen hic degismedi.
- Iki sahnede de orta ve sol-alt koseleri karsilastirdim. Bunlarda CA duzeltmesi yapmadim, gerekli olursa Canon DPP programi ile RAW dosyasini acip "duzelt" demeniz yeterli.
- Teker teker fotograflari RAW'dan JPEG'e donusturup kesmektense Adobe Bridge'in "Open in Camera Raw", ve sonra da "Synchronize" ozelliklerini kullandim. Bir hatirlatma: Normalde Camera Raw'da birden fazla dosya acamiyorum, ancak Bridge'te birden fazla fotografi secip "Open in Camera Raw" derseniz:
 ... yukaridaki gibi bir ekran aciliyor. Solda sectiginiz fotograflar, sagda normal ACR penceresi cikiyor. Ilk fotografta istediginiz degisiklikleri yapip "Select All"un ardindan "Synchronize"a tiklarsaniz onunuze secenekler geliyor. Bunlardan istediginiz ozellikleri secip ilk yaptiginiz islemlerin aynisini tum fotograflara uygulayabilirsiniz. Ornegin yukarida secili alani tum fotograflara aynen uygulayabilirsiniz.
- Fotograflarin hepsini bu yontemle adlandirdim. Yeni pencerede acarsaniz veya bilgisayariniza indirirseniz isimleri mantikli oldugundan bakmaniz daha kolay olur (cok calistim cook).


Karsilastirma

 Ilk karsilastirma sahnesi bu:
Bu fotografi Arnavutluk'un kuzeydogusunda cektim. Burasi bayagi daglik, aslinda zamanim olsa (ve hava acik olsa) guzel manzara fotografi da cikar.
Fotograflarin yanina dosya isimlerini yapistirdim, gerekli tum bilgiler orada var. Bazilarini titretmisim (cekerken farketmemistim), farkettiklerimi not olarak yazdim. Ilk olarak orta noktalar (hatirlatma: asagidakiler 21MP'lik bir fotografin ortasindan alinmis 1MP'lik parcalar, yani tam fotograf degiller):

f_2.8_100.0 mm_1_4000 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
f_4.0_100.0 mm_1_2000 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
f_4.0_102.0 mm_1_1250 s_EF24-105mm f_4L IS USM. 24-105'e gecerken isik degismis.
f_4.5_100.0 mm_1_1600 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
f_4.5_102.0 mm_1_1000 s_EF24-105mm f_4L IS USM
f_4.5_100.0 mm_1_800 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
f_5.6_100.0 mm_1_1000 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
f_5.6_102.0 mm_1_640 s_EF24-105mm f_4L IS USM. Bu fotografta bariz titreme var, o yuzden kusura bakmayin. Simdi gidip tekrar cekmem zor.
f_5.6_100.0 mm_1_640 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
f_8.0_100.0 mm_1_500 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
f_8.0_102.0 mm_1_320 s_EF24-105mm f_4L IS USM
f_8.0_100.0 mm_1_250 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
f_11.0_100.0 mm_1_250 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
f_11.0_102.0 mm_1_160 s_EF24-105mm f_4L IS USM
f_11.0_100.0 mm_1_125 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
f_16.0_100.0 mm_1_125 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM. F16'da tozlar acikca gorunmeye baslamis, sensoru temizlemem gerekli.
f_16.0_102.0 mm_1_80 s_EF24-105mm f_4L IS USM
f_16.0_100.0 mm_1_80 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM











Simdi sol alt koseler:
f_2.8_100.0 mm_1_4000 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
f_4.0_100.0 mm_1_2000 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
f_4.0_102.0 mm_1_1250 s_EF24-105mm f_4L IS USM
f_4.5_100.0 mm_1_1600 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
f_4.5_102.0 mm_1_1000 s_EF24-105mm f_4L IS USM
f_4.5_100.0 mm_1_800 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
f_5.6_100.0 mm_1_1000 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
f_5.6_102.0 mm_1_640 s_EF24-105mm f_4L IS USM
f_5.6_100.0 mm_1_640 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
f_8.0_100.0 mm_1_500 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
f_8.0_102.0 mm_1_320 s_EF24-105mm f_4L IS USM
f_8.0_100.0 mm_1_250 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
f_11.0_100.0 mm_1_250 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
f_11.0_102.0 mm_1_160 s_EF24-105mm f_4L IS USM
f_11.0_100.0 mm_1_125 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
f_16.0_100.0 mm_1_125 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
f_16.0_102.0 mm_1_80 s_EF24-105mm f_4L IS USM
f_16.0_100.0 mm_1_80 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM










Bunlar biraz uzun surdu, kalani burada.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder